Friday, June 21, 2024

DIY-toy for toddler #Part6

Toy untuk June 2024. 


Inspirasi dari SINI.



Tapi saya takde cup jelly, so saya ganti apa yang ada dekat rumah, iaitu penutup botol. 


Aktiviti ni rasanya sesuai untuk anak umur 2-3 tahun. Sofea baru 1 tahun 11 bulan. Jadi dia tak berapa tangkap lagi flow nak main macam mana, eventho saya dah explain dah pun. 


But issokay. Purpose pertama saya ada lah nak bagi Sofea kenal ‘new’ sensory iaitu pompom ball tu sendiri. 


Usia Sofea sekarang ni dia dah faham dah mana yang boleh masuk mulut, dan mana yang tak boleh masuk mulut. So boleh dah laa nak introduce pompom balls tu. Tapi still kena pantau. Sebab kadang, datang jugak angin dia nak try gigit or jilat 😂 


Pompom balls tu saya beli dekat Shopee jugak! KLIK SINI  


Love,

— f. 


Ps. Klik label ‘Toddler activity’ dekat bawah entry ni untuk baca contoh-contoh DIY-Toy yang saya pernah buat sepanjang 2024 ni 😁 

No comments:

Post a Comment