Wednesday, May 15, 2024

Restock pancake frozen


Taktau lah apa tujuan saya tulis posting ni. 

Mungkin untuk mempamerkan lagi ketidakbijaksanaan saya dalam memasak? 😅


Tapi Sofea, if one day Sofea tengok umi pandai masak serba serbi apa sahaja Sofea minta umi masakkan, ketahui lah, umi pun bermula dari seorang yang serba serbi tak pandai masak. 


Bak kata omputih, I work my ass off to be what I am today. 


Tapi sebagai orang Islam, alhamdulillah, usaha kita semalam Allah izinkan berjaya harini. 

Yang penting usaha sentiasa kena ada. 


Tiber tazkirah pulak kan dalam entry pancake je pun 😂


Okay back to the topic. 


Sofea setahun sepuluh bulan ni dah tak makan sangat pancake. Tapi saya still restock dalam freezer sebab untuk anak yang saya ngasuh. Kot kot dia hilang selera taknak makan apa yang maknya bekalkan, so boleh panaskan je pancake frozen ni. Buat masa ni, tak pernah lagi dia reject apa yang saya bagi. Haha. Tapi bagus jugak pancake frozen ni. Extra quick breakfast. Boleh sapu dengan chocolate spread, dah settle! 


Resepi pancake dekat sini. LINK SINI 



Saya buat saiz mini kali ni. Nampak comey sikit. Lepastu simpan dalam sealed bag macam gambar atas tu. Kalau boleh jangan bertindih sangat. Sebab nanti dia melekat susah nak pisahkan. Tag sesiap manufacturing date gitteww haha. So boleh tahu limit nya 3 bulan je sampai 13/8/2024. Lepas daritu kalau tak habis, kena buang lah. 


Sealed bag ni food grade. Boleh pakai berkali-kali. Basuh pakai basuh pakai. Make sure kering betul betul sebelum nak guna kayy. 


Beli dekat shopee je, dari seller ni. LINK SINI


Nama : Reusable Food Sealed Bag 

(Lebih kurang macam tu lah)



Plastic dia tebal. So takde lah mudah koyak. Beli pelbagai saiz terus, senang. Boleh isi macam macam.


Okayy itu je entry nya. 


Bye!


Love,

- f.

No comments:

Post a Comment