Monday, December 25, 2023

The first step

Lama dah teringin nak menulis perkembangan anak macam dalam diary. Selalu tulis dalam whatsapp status je sebab senang kan sekali tulis je letak sekali gambar atau video dah siap. Tak perlu nak fancy fancy. Tapi tulah, within 24 jam hilang. Tak boleh nak baca balik. So ingat nak tulis dalam Instagram. Lebih formal and banyak sikit boleh share gambar/video. Tapi tulah, jadi seorang yang low self-confidence ni sebenarnya susah. Overthinker. Takut orang fikir, ini pun nak share? Ini pun taktahu? Benda basic je ni. Ini pun tak boleh buat. All those negative words running in my head. Sehingga lah saya terdetik ayat ni. 


Everyone knows it. But before they know, they learn. Some people learn yesterday. Some people learn today. Some people learn tomorrow. Some people learn next week. Some people learn next year. It’s never about who’s learn earlier, who’s learn later. It’s about LEARNING itself. No matter when you learn it, you either gaining new knowledge, or reconstructing existing knowledge, but for sure you getting more wisdom. One single knowledge has always has different perspectives. It may takes many years for us to understand all kinds of the perspectives. So embrace the learning progress.


So here I am. Trying my best untuk buang rasa malu yang tidak bertempat. I chose here, in my personal blog, untuk tulis updating diary untuk anak saya. In Shaa Allah, segala perkembangan nya, segala isi hati saya, segala yang indah mahu yang buruk. Saya prefer blog sebab mudah untuk search. Just taip keywords je. Kalau dekat Instagram tu, saya taktahu macam mana nak get back to old posts melainkan scroll scroll and scroll 😂 


Untuk Sofea, 17 bulan berlalu baru harini umi ada keberanian untuk mulakan apa yang umi impikan. Begini lah hidup. Walau macam mana pun kita nak tampilkan kesempurnaan, tapi kita hanya mampu mencuba ke arah kesempurnaan. Tapi yang jauh lebih  penting dari sebuah kesempurnaan adalah, langkah pertama menujunya.



Ps. From this entry, kalau nampak font tak seragam, saiz kejap kecik kejap besar, please excuse it. Sebab saya update pakai phone je. Laptop dah nyawa nyawa ikan. Sofea duk main tekan-tekan laptop tu. Ehh salahkan Sofea pulak 😂 Padahal laptop tu memang dah usianya warga emas. Dah lebih 9 tahun berbakti. 


I have to declare this, sebab rasa macam bukan cara saya biar format penulisan saya macam haru-biru. So sebenarnya, jiwa saya yang tak tenang kalau tengok format tunggang langgang 😭


Love,

f.

No comments:

Post a Comment