Wednesday, September 1, 2021

Dermova Photo Contest : My Hale Nimbus Story

Sepanjang hidup seorang Farahchoi ni, tak pandai langsung berniaga, tak pernah berniaga dan tak pernah terfikir pun akan berniaga ๐Ÿ˜‚

Bagi saya orang yang berniaga ni, orang yang hebat-hebat. Sebab a businessman is a risk taker.

Tapi tahu tak apa punca saya boleh berniaga? Tips nak pikat hati farahchoi (dalam segala aspek),
— satu, guna nama education.
— dua, guna nama Malaysia.

And @hale_nimbus ada dua-dua kriteria ni!

Masa @dermova.hq nak introduce Hale Nimbus tahun lepas, terus dalam hati saya cakap ‘nak jual lah’. Giler kentang macam tu je ๐Ÿ˜‚

Sebabnya, bahan utama dalam Hale Nimbus Cloud Guard ni adalah hasil kajian dari team Professor Datuk Dr. Zularisam Ab Wahid di Universiti Malaysia Pahang. Orang kita tu!

Kita ni kalau jumpa produk buatan luar negara, bukan main wow. Tapi ni, made in Malaysia, dapat pengiktiran sijil dari luar negara, paling penting organik pulak tu, takkan pejam mata je. Susah tau nak jumpa produk Malaysia yang bagus. Memang tak lepas peluang, grab terus!

Rakyat Malaysia masih belum didedahkan dengan organic lifestyle. Tapi dekat luar negara dah mula menekankan kepentingan ‘go organic’. Sebab tahu, kesan jangka masa panjang bahan-bahan kimia ni dalam badan kita sangat lah membahayakan.

So the moment saya cakap ‘nak jual lah’, harapan saya Malaysia suatu hari nanti mampu menempa nama di seluruh dunia dengan lebih banyak produk organik buatan tempatan seperti Hale Nimbus Cloud Guard ♥️

ps. saya tulis caption ni sambil terngiang-ngiang lagu Negaraku, Faizal Tahir. Dah lah tengah bulan Merdeka! Tak memasal jiwa berkobar-kobar ๐Ÿ˜†





No comments:

Post a Comment