Wednesday, August 11, 2021

Teruskan semangat wahai roh!


I was thinking about the same thing for the past few weeks. Kadang rasa memang nak give up. Tapi kuatkan juga semangat. Dunia ni tak berputar pada kita sahaja. So selagi bernafas, selagi itu lah terus berjalan. Berjalan atas satu misi, mati bebas hutang. Selepas itu, umur panjang adalah bonus. Teruskan semangat wahai roh. Kau masih bernafas untuk padamkan dosa yang lepas.

https://www.facebook.com/1782304989/posts/10215142435272554/

Ni link Facebook post yang saya screenshot tadi. Dekat ruang komen dalam post tu ada banyak kisah-kisah benar apa yang berlaku masa kegawatan ekonomi 1997-1998. Boleh baca and jadikan sumber kekuatan. The real inspiring stories. Semoga kita semua kuat ye.

Love,
f. ♥️



ps. pernah jadi dalam entry saya beberapa tahun yang lepas, saya share link fb, tapi sekarang link fb tersebut tidak lagi dapat dibuka. mungkin owner dah delete post.

Untuk elak perkara sama berlaku, saya screenshot seberapa banyak komen yang boleh. Tujuan screenshot adalah untuk berkongsi kekuatan perjuangan generasi terdahulu. Kalau ada kisah yang menabur fitnah atau berbaur kebencian, saya tak letak di sini.

If the link is still can be accessed, you can just click and read the comments 😊

































































































-THE END-






No comments:

Post a Comment